Scratch-podmienka, cyklus s podmienkou a bloky bez parametra
Pozorne vypracuj testové úlohy!
1 / 10
Ktorý príkaz je treba odstrániť z kódu tak, aby vykreslil zadaný obrázok?
trojuholnik
dopredu 100
vpravo 90
dopredu 50
Prvý obrázok predstavuje plochu pred vykonaním programu a druhý obrázok predstavuje plochu po vykonaní programu Ako vyzeral program?
Daná je postava so scenárom, v ktorom sa nachádza príkaz: a na tvojej ploche sa nenachádza žiadna žltá farba. Vyber pravdivé tvrdenie.
Bude sa opakovať, kým sa nestlačí medzerník
Bude sa opakovať, kým sa postava nedotkne modrej farby
Cyklus sa začnestlačením medzerníka a bude pokračovať, kým sa postava nedotkne okraja
Postava bude čakať do nekonečna
Ktorý z príkazov nevyjadruje podmienku?
Čo vykreslí nasledujúci kód s blokom
Kedy bude ukončený tento cyklus ?
Cyklus sa začnestlačením medzerníka a bude pokračovať, kým sa postava nedotkne okraja
Bude sa opakovať, kým sa nestlačí medzerník
Bude sa opakovať, kým sa postava nedotkne modrej farby
Nikdy, cyklus je nekonečný
Čo znamená nasledujúca postupnosť príkazov?
Postava sa bude otáčať o 90 stupňov vpravo a vytvárať pečiatky dovtedy, kým sa nedotkne zelenej farby.
Ak sa postava dotkne zelenej farby, tak sa opečiatkuje a otočí sa vpravo o 90 stupňov.
Ak sa postava dotkne svojej pečiatky, tak sa otočí o 90 stupňov vpravo.
Postava sa pohybuje dopredu, až kým sa nedotkne zelenej farby
Čo je podmienkou vykonania daného kódu?
Vyslanie akejkoľvek správy
Prijatie správy s názvom sprava1
Kliknutie myškou na prijatie spravy sprava1
Vypísanie slova správa na klávesnici
Chcem napísať taký kód, aby sa postava začala pohybovať dopredu po uplynutí 10 sekúnd od spustenia programu. Do ktorej časti kódu by si vložil príkaz dopredu 100 ?
Do príkazu vetvenia v časti ak
Do príkazu vetvenia v časti inak
Do príkazu opakuj stále pred príkaz vetvenia
Pred nekonečným cyklom
Akú celkovú dráhu prejde postava pri vykonaní daného kódu?